”Imbunatatirea imaginii publice a ONG-urilor din 16 orase din regiunea sud-est – CLOSING THE GAP TOGETHER!”
Lucram impreuna pentru o Europa competitiva
Contextul general
O analiza a Deutsche Welle (https://www.dw.com/ro/ong-urile-mod-de-intrebuintare/a-58930063e) publicata in luna august 2021, arata ca societatea civila din Romania este reprezentata de aproximativ 90.000 de organizatii neguvernamentale. Dintre acestea, conform bilanturilor financiare depuse la autoritatile fiscale, doar jumatate dintre acestea sunt active. Aceeasi analiza arata ca peste 50% dintre romani crediteaza ONG-urile din Romania, multi dintre ei nestiind insa denumirea sau domeniul de activitate al acestora.
Potrivit Indexului Sustenabilitatii Organizatiilor Societatii Civile in Romania, editia 2020, o initiativa a USAID, implementat in tara noastra de FDSC, International Center for Nonprofit Law (ICNL) si fhi360, imaginea publica a sectorului societatii civile din Romania s-a inscris pe un trend oarecum liniar, indexul imaginii publice a ONG-urilor inregistrand in anul 2020 un scor de 3,8, pe o scala de la 1 la 7, unde 1 indica un nivel foarte avansat de dezvoltare si 7 indica un nivel scazut de dezvoltare. Potrivit documentului, imaginea publica a sectorului societatii civile s-a imbunatatit usor în 2020 ca urmare a expunerii media sporite pe fondul implicarii unui numar mare de ONG-uri in acoperirea nevoilor generate de pandemia de SARS-Cov-2.
Conform unui studiu realizat de Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES) la inceputul lui ianuarie 2021, sectorul de afaceri are o percepție din ce în ce mai pozitivă asupra organizatiilor societatii civile (OSC). Desi datele statistice existente sunt putine, exista o perceptie generala conform careia sectorul privat si-a sporit finantarea si colaborarea cu OSC in contextul pandemiei de COVID-19. Acelasi studiu arata ca pandemia a condus la un nivel de cooperare crescut semnificativ și la o imagine îmbunatatita a OSC in randul institutiilor guvernamentale.
Usoara imbunatatire a imaginii publice a ONG-urilor la nivel national, trebuie insa capitalizata, conservata si chiar crescuta, in zonele geografice in care exista potential din partea mediului privat de a sustine si mai mult sectorul societatii civile si deschidere semnificativa manifestata de autoritatile locale de a se implica alaturi de ONG-uri in initiative de dezvoltare comunitara.
Descrierea proiectului
Proiectul „Imbunatatirea imaginii publice a ONG-urilor din 16 orase din Regiunea Sud Est – Closing the gap together!” isi propune imbunatatirea imaginii publice a ONG-urilor in randul autoritatilor locale, institutiilor de invatamant pre-universitar si universitar si al companiilor private din 16 orase din judetele Constanta, Galati si Tulcea, prin dezvoltarea unui set de instrumente, masuri si actiuni implementate pe o perioada de 11 luni.
Cele trei judete incluse in proiect au fost alese din doua perspective: forta financiara a companiilor care activeaza aici si nivelul ridicat de implicare a autoritatilor locale, populatiei voluntare si ONG-urilor din cele trei judete cu ocazia crizei refugiatilor ucrainieni aparuta odata cu invazia Ucrainei de catre Rusia, in luna februarie a acestui an.
Scopul proiectului
Scopul proiectului il reprezinta imbunatatirea imaginii publice a ONG-urilor in randul autoritatilor locale, institutiilor de invatamant pre-universitar si universitar si al companiilor din mediul privat din 16 orase aflate in judetele Constanta, Galati si Tulcea, prin dezvoltarea unor masuri strategice de comunicare.
Obiectivele proiectului
- Imbunatatirea imaginii publice a ONG-urilor in randul autoritatilor locale, institutiilor de invatamant pre-universitar si universitar si al companiilor din mediul privat din 16 orase aflate in judetele Constanta, Galati si Tulcea, prin dezvoltarea unui set de instrumente, masuri si actiuni implementate pe o perioada de 11 luni.
- Cresterea gradului de intelegere a publicului tinta vizat de proiect privind rolul, importanta si impactul organizatiilor non guvernamentale, prin dezvoltarea unei campanii de comunicare strategica, pe o perioada de 6 luni.
- Cresterea gradului de perceptie pozitiva in randul autoritatilor publice, al institutiilor de invatamant pre universitare si universitar si al companiilor din mediul privat, prin dezvoltarea unei ghid practic privind utilizarea tehnicilor de comunicare specifice si a unei platforme online menite sa faciliteze relatia societate civila – publicurile tinta specifice ale proiectului.
Proiect derulat de:
Proiectul este derulat de Asociația CSR Nest și beneficiază de o finanțare în valoare de 74.993 euro, prin programul Active Citizens Fund România, finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui website nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org. Informații despre Active Citizens Fund România sunt disponibile la www.activecitizensfund.ro.